یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

گروه ورزشی: رئال مادرید که سال جدید میلادی را با امید پایان دادن به برتری بزرگترین رقیبش بارسلونا در اسپانیا و اروپا آغاز می‌کند، در قدم اول میهمان اوساسوناست.

 تیم پرستاره رئال که از سوی مطبوعات، کهکشانی‌های دو نام گرفته، در شروع فصل در حد انتظارات نبود و چند شکست بد هم داشت ولی پلگرینی به تدریج توانست به ترکیب هماهنگی برسد. رئال‌مادرید هرچند در نوکمپ مغلوب بارسلونا شد ولی این بازی نقطه عطفی برای این تیم بود چراکه در برابر آماده‌ترین تیم اروپا نمایش پایاپایی داشت. رئال‌مادرید پس از ال‌کلاسیکو نمایش خوبی داشت، از جمله در مستایا توانست والنسیای مدعی را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد. 3 پیروزی پیاپی در لالیگا به رئال‌مادرید کمک کرد، فاصله‌اش را با بارسلونا کاهش دهد و سال 2009 را در 2 امتیازی این تیم به پایان برساند.

این در حالی است که همه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند رئال‌مادرید در سال جدید تیم متفاوتی خواهد بود و فلورنتینوپرس سرانجام می‌تواند نتیجه هزینه‌های سرسام‌آور تابستانی‌اش را ببیند.کریستیانو رونالدو، ستاره رئال‌مادرید و گران‌ترین بازیکن جهان در مصاحبه‌ای که به مناسبت شروع سال نو با روزنامه مارکا انجام داده، مدعی است که تیمش بهترین تیم سال 2010 خواهد بود: «باید انگیزه بالایی داشته باشیم تا همه جام‌های ممکن را ببریم. هواداران و بازیکنان در آرزوی بردن لیگ قهرمانان هستند.

فینال امسال در سانتیاگوبرنابئو است و این فرصت خوبی برای ماست. بردن لیگ قهرمانان بهترین تجربه دوران بازیگری من است و نمی‌خواهیم این فرصت از دست‌مان برود.» با این وجود رونالدو معتقد است که علاقه به فتح لیگ قهرمانان، نباید تمرکز این تیم برای بردن لالیگا را به هم بزند.

رئال‌مادرید در بازی امروز می‌تواند روی بازگشت کاکا که مدتی غایب بود، حساب کند. بدین‌ترتیب پلگرینی همه مهره‌های تهاجمی‌اش را در اختیار دارد. تنها غایب مهم رئال‌مادرید، په‌په است که به دلیل پارگی رباط صلیبی تا پایان فصل غایب خواهد بود. جانشین په‌په در قلب دفاع، ازکیل گارای است که توانسته جای او را به خوبی پر کند.

این مدافع آرژانتینی پس از آنکه در بازی مقابل والنسیا جانشین په‌په مصدوم شد، حتی توانست گل پیروزی را به ثمر برساند. گارای می‌گوید که خوشحال است باشگاه به او اعتماد کرده و در نقل‌وانتقالات زمستانی به دنبال مدافع جدیدی نیست: «نخریدن یک بازیکن جدید به معنی رای اعتماد باشگاه است. شایعه‌های فراوانی مدافعان مختلف را به رئال وصل می‌کرد. حالا این برعهده متسلدر، رائول، آلبیول و من است که با این چالش روبه‌رو شویم.»

بازیکنان اوساسونا اما تعطیلات خوبی نداشتند چرا‌که فریادهای خوسه آنتونیو کاماچو پس از شکست 2 بر صفر در زمین آتلتیک بیلبائو هنوز در گوش آنها بود. آنها در 11 دقیقه ابتدایی بازی دو گل خوردند و اگر مقابل رئال‌مادرید هم چنین شروعی داشته باشند، هواداران شاهد یک فاجعه خواهند بود. اوساسونا در این فصل، نتوانسته ثبات داشته باشد و در هشت بازی اخیرش تنها یک پیروزی داشته تا تنها 4 امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشته باشد.

بزرگ‌ترین مشکل اوساسونا گلزنی است و در این شرایط، گرفتن یک امتیاز از رئال می‌تواند نهایت آرزوی مردان کاماچو باشد، همان‌طور که آنها توانستند در این ورزشگاه، بارسلونا را با یک گل غیرمنتظره در ثانیه‌های پایانی متوقف کنند.

کد خبر 98612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز